Management de proiect

Traditional un MdP este responsabil pentru planificarea de ansamblu a proiectului si programarea, alocarea resurselor, contabilitate proiect, control, oferind în acelasi timp directia tehnica si asigurarea conformitatii cu standardele de calitate. Responsabilitatile managerului de proiect de constructie cuprind un spectru larg care acopera toate domeniile de management, cum ar fi – de planificare a proiectului, Managementul costurilor, Managementul timpului, Managementul Calitatii, Administrare contract si Management al sigurantei.
Roluri:
– Stabilirea obiectivelor proiectului, planuri, stabilirea de cerinte de performanta, precum si selectarea participantilor la proiect.
– Utilizarea optima a resurselor de munca, materiale si echipamente, precum si asigurarea lor de achizitii publice, la cele mai eficiente costri.
– Punerea în aplicare a diverse operatii prin coordonare adecvata.
– Dezvoltarea de comunicare eficienta si mecanisme pentru rezolvarea conflictelor aparute între diferiti participanti.
Responsabilitati:
– Supravegheaza proiectul de constructie de la început pâna la sfârsit.
– Are un rol-cheie în planificarea proiectului, bugetului, precum si identificarea resurselor necesare.
– Crearea echipelor, dezvoltarea obiectivelor / scopurilor fiecare si atribuirea
de responsabilitati individuale.
– Functii de contabilitate de proiect, inclusiv de gestionare a bugetului.
– Asigurarea ca activitatile de constructie se desfasoara în conformitate cu programul prestabilit.
– Elaboreaza planurile de lucru pentru revizii, atunci când este necesar.
– Comunica eficient cu contractantii responsabili pentru completarea diferitelor faze ale proiectului.
– Coordoneaza eforturile tuturor partilor implicate în proiect, care includ arhitecti, consultanti, contractori, sub-contractori si muncitori.
– Monitorizarea progresului a activitatilor de constructie, în mod regulat si organizarea de întâlniri periodice cu toate sub-echipele.
– Mentinerea si respectarea stricta a bugetului, a standardelor de calitate si siguranta.
– Inspectarea periodica a santierului de constructii.
– Asigurarea ca documentele proiectului sunt complete.
= Identificarea elementelor de design si constructie din proiect care ar putea da nastere la dispute.
– Veriga de legatura cu clientii.
Cunostintele si abilitatile necesare:
O licenta de patru ani în inginerie civila. O diploma postuniversitara în management in constructii este un avantaj suplimentar. Minim 5 ani de experienta în proiecte de constructii. Excelente abilitati de comunicare. Buna întelegere a sistemelor de constructie. Cunoasterea problemelor juridice si a standardelor de siguranta este esentiala.
Atribute calitative si orice alte date necesare:
– Abilitatea de a planifica si de a organiza un efort de echipa.
– Capacitatea de a motiva, conduce si ridica moralul echipelor.
– Gestionare eficienta a timpului si capacitate de luare a deciziilor logice.
– Capacitatea de a gestiona stresul.
– Disponibilitatea de a calatori.
– Accent puternic pe calitate.
În esenta, managerul de proiect actioneaza ca o coloana vertebrala a întregului proiect. Este o pozitie de mare responsabilitate, care necesita cunostinte complete si aprofundate de tehnica a procesului de constructie cu accent puternic pe calitate. El este liderul care conceptualizeaza proiectul de constructie si este responsabil de buna organizare, punerea în aplicare si finalizarea proiectului, pâna la satisfactia deplina a clientilor.
Salariul lunar al unui manager de proiect de constructie poate fi între 1000 si 5000 EUR. Compensatii, într-o mare masura, depind de acreditarile personale, competenta, experienta si calificare.